Geen categorie

In deze tijden in beweging blijven

Je witl eigenlijk altijd wel gezond leven en ook hierbij goed in beweging blijven. Want je moet goed voor je lichaam zorgen. Wanneer je ook gezonder leeft werk je ook gelijk aan een betere weerstand tegen het ziek worden zoals het krijgen van griep. Daar hoef je geen hele work outs voor te doen en jezelf helemaal in het zweet te werken. Het hoeven ook maar kleine aanpassingen te zijn die jij gemakkelijk in jouw dagelijkse leven kan in plannen.  Wil jij jezelf toch helemaal in het zweet werken en een super zwarte work out uitvoeren. Dan mag dat uiteraard ook. De keuze is aan jou.

 

Een wandeling op zijn tijd

Omdat het weer ook super goed me zit, is een wandeling maken in het zonnetje totaal geen straf. Je doet dit in deze tijd gemakkelijker dan in de herfst of winter wanneer het super koud is of juist regent. Dan is een wandeling maken toch minder aantrekkelijk om te doen. En voor je het weet ben je al 1 uur aan het wandelen. En daar gaat het om. Het maakt niet uit hoe groot de afstand is of hoeveel kilometer jij wandelt. Wanneer je 1 uur aan het wandelen bent heb jij jouw portie beweging gehad. Wandelen is ook beter vol te houden dan bijvoorbeeld hardlopen. 

 

Een rondje fietsen

Ook dit is in deze tijd razend populair. Een rondje fietsen. Heerlijk ook om de wind in je haren te voelen en dan nog het warme zonnetje op je gezicht. Ideaal dus. En erg handig en fijn als je ook een goede fiets hebt. Zo kan je ook een flinke fietstocht maken. Heb je momenteel geen goede fiets maar ben je wel op zoek naar een goede fiets dan is dit uiteraard het moment. Of je nu een damesfiets aan gaat schaffen of juist een elektrische fiets heren, dat maakt niet uit. Jij moet kijken wat jij fijn vindt en waar jij uiteindelijk een rondje op wilt fietsen.

 

Flink wat calorieën verbranden

Dit is waar veel mensen het uiteraard voor doen. Ze willen flink wat calorieën verbranden. Dan is het volgende wat je gaat lezen de oplossing en het is ook nog eens leuk. Skeeleren. Ja echt, met skeeleren verbrand je ontzettend veel calorieën. Een uur wandelen verbrand je nog minder calorieën dan een half uur skeeleren. Ideaal toch? En het is ook nog leuk en makkelijk vol te houden. Het is net als fietsen, als je het als klein kind ooit een keer hebt gedaan (wat vast zo is) dan kan je zo weer beginnen. Want je verleerd het niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *